VW Golf 7: Technologie, která nadchne

Vw Golf 7

Motory TSI a TDI

Volkswagen Golf sedmé generace se mohl pochlubit širokou škálou motorů, ale my se dnes zaměříme na dva nejoblíbenější: benzínové TSI a naftové TDI. Oba motory prošly oproti předchozí generaci výrazným vývojem a slibovaly skvělý poměr výkonu a spotřeby.

Začněme s benzínovými motory TSI. Ty se vyznačovaly přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva, což jim dodávalo na živosti a zároveň snižovalo spotřebu. V nabídce jste mohli najít motory o objemech 1.0, 1.2 a 1.4 litru s výkony od 63 kW do 110 kW. Pro sportovněji založené řidiče byl k dispozici i motor 1.8 TSI o výkonu 132 kW a vrcholná verze Golfu GTI s motorem 2.0 TSI o výkonu až 169 kW.

Naftové motory TDI byly pro Golf 7 stěžejní a tvořily většinu prodejů. I zde se Volkswagen spolehl na turbodmychadlo a přímé vstřikování paliva, tentokrát však naftové. Motory TDI se dodávaly v objemech 1.6 a 2.0 litru s výkony od 77 kW do 135 kW. Pro ty, kteří hledali maximální úsporu, byl k dispozici i úsporný model Golf BlueMotion s motorem 1.6 TDI o výkonu 81 kW, který se chlubil kombinovanou spotřebou pouhých 3.8 litru na 100 kilometrů.

Ať už jste si vybrali benzínový TSI nebo naftový TDI, Volkswagen Golf 7 vám zaručoval dynamické svezení s nízkou spotřebou. Motory byly navíc spolehlivé a nenáročné na údržbu, což z Golfu 7 dělalo skvělou volbu pro každodenní ježdění.

Převodovka DSG

DSG je zkratka pro „Direktschaltgetriebe“, což v překladu znamená „Přímě řadící převodovka“. V podstatě se jedná o automatickou převodovku s dvojitou spojkou, která nabízí to nejlepší z obou světů: pohodlí automatu a rychlost a efektivitu manuálu.

V Golfu sedmé generace se můžeme setkat s několika verzemi DSG převodovky, a to 6stupňovou a 7stupňovou. 6stupňová DSG se obvykle páruje se silnějšími motory, zatímco 7stupňová je určena pro slabší motorizace.

Mezi hlavní výhody DSG převodovky patří:

Rychlé a plynulé řazení: Díky dvojité spojce dochází k řazení rychlostních stupňů bez přerušení toku hnací síly.

Nižší spotřeba paliva: DSG převodovky jsou obecně úspornější než klasické automatické převodovky.

Sportovní jízda: DSG umožňuje řadit i manuálně, a to buď pádly pod volantem, nebo voličem řazení.

I když je DSG převodovka obecně velmi spolehlivá, existují i některé potenciální nevýhody:

Vyšší pořizovací cena: DSG převodovka je dražší než manuální převodovka.

Někdy může být řazení v nízkých rychlostech a při popojíždění v koloně méně plynulé.

Vyšší náklady na servis: Servis DSG převodovky je složitější a nákladnější než u manuální převodovky.

Celkově vzato je DSG převodovka skvělou volbou pro ty, kteří hledají kombinaci pohodlí automatu a sportovního charakteru manuální převodovky. Nicméně je důležité zvážit i potenciální nevýhody, jako je vyšší pořizovací cena a náklady na servis.

Infotainment systém

Infotainment systém ve Volkswagenu Golf sedmé generace byl v době svého uvedení na trh v roce 2012 považován za jeden z nejlepších ve své třídě. Nabízel širokou škálu funkcí a intuitivní ovládání. Základní modely byly vybaveny 5palcovým dotykovým displejem, zatímco vyšší výbavy nabízely větší 8palcový displej s navigací, Bluetooth připojením, USB vstupem a možností přehrávání hudby z CD, SD karty nebo externích zařízení.

Systém se ovládal pomocí dotykové obrazovky, tlačítek na volantu a hlasového ovládání. Reakce systému byly rychlé a plynulé, grafika přehledná a intuitivní. Uživatelské rozhraní bylo navrženo s ohledem na snadnou použitelnost a minimalizaci rozptylování řidiče.

Golf sedmé generace byl také jedním z prvních vozů ve své třídě, který nabídl integraci chytrého telefonu prostřednictvím systémů Apple CarPlay a Android Auto. Tyto systémy umožňují zrcadlit vybrané aplikace z telefonu na displeji infotainmentu a ovládat je pomocí dotykové obrazovky nebo hlasového ovládání.

I přes pokročilé funkce pro svou dobu má infotainment systém ve Volkswagenu Golf 7 i své nevýhody. Někteří uživatelé si stěžovali na menší počet fyzických tlačítek, což ztěžuje ovládání některých funkcí za jízdy. Další nevýhodou může být absence bezdrátového nabíjení telefonu, která se stala standardem u novějších vozů.

Celkově lze říci, že infotainment systém ve Volkswagenu Golf sedmé generace byl i přes drobné nedostatky zdařilým a uživatelsky přívětivým řešením. Jeho intuitivní ovládání, široká škála funkcí a integrace chytrého telefonu z něj dělaly jeden z nejlepších systémů ve své třídě.

Bezpečnostní asistenti

Volkswagen Golf sedmé generace se pyšní širokou škálou bezpečnostních asistentů, kteří z jízdy dělají bezpečnější a pohodlnější zážitek. Ať už jezdíte po městě nebo na dálnici, Golf VII na vás dává pozor.

Mezi standardní asistenty patří systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění City Emergency Brake. Ten monitoruje prostor před vozem a v případě hrozící kolize varuje řidiče a v případě potřeby i automaticky zabrzdí. Díky tomu dokáže systém zmírnit následky nehody nebo jí dokonce úplně předejít.

Dalším užitečným pomocníkem je adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control). Ten udržuje nastavenou rychlost a zároveň bezpečnou vzdálenost od vozidla před vámi. V kolonách a hustém provozu tak uleví od neustálého brzdění a zrychlování.

Pro bezpečné změny jízdních pruhů je tu asistent Blind Spot Sensor, který hlídá mrtvý úhel ve zpětných zrcátkách. Pokud se ve vedlejším pruhu nachází jiné vozidlo, systém vás na to upozorní světelným signálem ve zpětném zrcátku.

Na přání je k dispozici i asistent Lane Assist, který hlídá jízdní pruhy a v případě neúmyslného opuštění pruhu zasáhne do řízení a navede vůz zpět. To oceníte zejména při dlouhých cestách a únavě za volantem.

Bezpečnostní výbava Golfu sedmé generace zahrnuje i systém Driver Alert, který sleduje chování řidiče a v případě známek únavy ho upozorní na nutnost přestávky.

Volkswagen Golf VII tak dokazuje, že bezpečnost je pro něj prioritou. Díky široké škále asistentů nabízí vysokou úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti a řidiči i posádce poskytuje maximální ochranu v každé jízdní situaci.

Adaptivní tempomat ACC

Adaptivní tempomat, zkráceně ACC, se v dnešní době stává čím dál běžnějším prvkem výbavy u mnoha aut a Volkswagen Golf sedmé generace není výjimkou. Pro ty, kteří ho ještě neznají, ACC posouvá klasický tempomat na úplně novou úroveň. Nejenže udržuje vámi nastavenou rychlost, ale také automaticky upravuje vzdálenost od vozidla před vámi. To znamená, že pokud auto před vámi zpomalí, váš Golf 7 s ACC také zpomalí, a to až do úplného zastavení. Jakmile se provoz opět rozjede, Golf 7 se automaticky rozjede s ním.

Systém ACC v Golfu 7 využívá radar umístěný v přední části vozu, který sleduje vzdálenost a rychlost vozidel před vámi. Na základě těchto údajů systém automaticky upravuje plyn a brzdy, aby udržoval bezpečnou vzdálenost. Řidič si může nastavit požadovanou vzdálenost od vozidla před sebou a systém se postará o zbytek.

ACC v Golfu 7 není autonomní řízení, ale je to skvělý pomocník, který usnadňuje a zpříjemňuje jízdu, zejména na dlouhých trasách po dálnici. Díky němu je řízení méně únavné a bezpečnější, protože systém dokáže reagovat na změny provozu rychleji než člověk. Pokud uvažujete o koupi ojetého Golfu 7, určitě se poohlédněte po verzi s ACC.

Parkovací asistent

Parkovací asistent v sedmé generaci Volkswagenu Golf posunul parkování s tímto populárním hatchbackem na novou úroveň. Už dávno neplatí, že by šlo jen o luxusní výbavu. Golf VII ho nabízí v několika variantách, aby si každý řidič našel tu ideální pro své potřeby.

Základní verze asistentu upozorňuje na překážky v okolí vozu pomocí akustických signálů a grafického znázornění na displeji rádia nebo navigace. To se hodí hlavně při parkování v těsných prostorech, kde je horší výhled. Pro ty, kteří si na parkování sami netroufají, nebo ho chtějí mít jednoduše bez starostí, je tu pak automatický parkovací systém Park Assist. Ten dokáže sám vyhledat vhodné parkovací místo a následně i zaparkovat. Řidič pouze ovládá pedály plynu a brzdy a řadí rychlostní stupně dle pokynů na palubním počítači. Golf se tak postará o otáčení volantem a bezpečné zaparkování.

Parkovací asistent v Golfu sedmé generace ale umí ještě mnohem víc. Díky kameře umístěné v zadních dveřích umožňuje couvací kamera zobrazení prostoru za vozem na displeji rádia nebo navigace. To se hodí nejen při couvání, ale i například při připojování přívěsu. Pro ještě lepší přehled o dění kolem vozu je k dispozici systém Area View, který využívá čtyři kamery umístěné po obvodu vozu a vytváří obraz okolí z ptačí perspektivy. To se hodí zejména při parkování v úzkých ulicích nebo při manévrování v nepřehledném terénu.

Parkovací asistent v Golfu VII zkrátka není jen obyčejný pomocník, ale komplexní systém, který usnadňuje parkování v nejrůznějších situacích. Ať už parkujete každý den v rušném městě, nebo jen občas potřebujete zaparkovat na úzkém místě, parkovací asistent vám ušetří čas, nervy a možná i nějakou tu kolizi.

Dynamické řízení DCC

Systém DCC, neboli Dynamic Chassis Control, je jako kouzelný trik pro tvůj Volkswagen Golf 7. Představ si, že si můžeš nastavit jízdní vlastnosti auta přesně podle nálady a podmínek na silnici. Chceš si užít sportovní jízdu? Žádný problém, DCC ztvrdí tlumiče, zpřesní reakce na řízení a Golf se promění v dravce na silnici. Dáváš přednost komfortu na dlouhých cestách? DCC změkčí tlumiče a ty si budeš připadat jako v bavlnce, i když pojedeš po rozbité okresce.

Jak to celé funguje? V srdci systému DCC se skrývají elektronicky řízené tlumiče. Ty dokážou během zlomku sekundy přizpůsobit svou charakteristiku aktuální jízdní situaci. Řídící jednotka DCC neustále vyhodnocuje data z mnoha senzorů, jako je rychlost jízdy, natočení volantu, brzdný účinek nebo zrychlení. Na základě těchto informací pak upravuje tuhost tlumičů tak, aby bylo dosaženo optimální kombinace jízdní dynamiky, komfortu a bezpečnosti.

DCC ti obvykle nabídne několik přednastavených jízdních režimů, jako jsou Comfort, Normal, Sport nebo Individual. V režimu Individual si pak můžeš nastavit tuhost tlumičů, odezvu plynu a řízení podle svých preferencí. Díky DCC si tak můžeš užít svůj Volkswagen Golf 7 naplno, ať už se vydáš kamkoli.

Publikováno: 02. 07. 2024

Kategorie: technologie

Autor: Lenka Kovářová

Tagy: vw golf 7 | automobil