Peugeot 407: Francouzský elegán, který nestárne

Peugeot 407

Historie modelu Peugeot 407

Peugeot 407 přišel na trh v roce 2004 jako nástupce oblíbené čtyřistašestky. Šéfdesignér Gerard Welter mu vtiskl nezaměnitelný vzhled, který hned od začátku budil pozornost a sbíral obdiv. Zákazníci si mohli vybrat ze tří verzí - klasického sedanu, praktického kombi s označením SW nebo stylového kupé.

Pod kapotou našla místo pestrá paleta motorů. Benzinové agregáty začínaly základní osmnáctistovkou a přes dvoulitr s dvoulitrdvojkou končily u třílitrového šestiválce. Naftové motory byly zastoupeny úspornou šestnáctistovkou HDi, oblíbeným dvoulitrem HDi a vrcholným šestiválcem 2.7 HDi. O přenos výkonu na přední kola se starala buď manuální, nebo automatická převodovka.

Výroba čtyřistasedmičky běžela až do roku 2010, během té doby prošel vůz několika drobnými vylepšeními, která ho udržela svěží. Mezi řidiči si získal skvělé jméno hlavně díky pohodlí, skvělým jízdním vlastnostem a spolehlivosti. V roce 2011 ho vystřídala nová pětsetosma, která navázala na jeho úspěšnou kariéru.

Design a karoserie

Peugeot 407 patří mezi ty modely, které si člověk prostě zapamatuje. Když v roce 2004 vyjel na silnice, všichni se za ním otáčeli. A není divu - tohle auto mělo šmrnc. Ta přední část s velkou maskou a výrazným lvem uprostřed, k tomu ty protáhlé světla - to prostě nešlo přehlédnout. Však taky designéři odvedli skvělou práci. Auto vypadá, jako by se řítilo vpřed, i když stojí na místě. Tvar karoserie připomíná spíš sportovní kupé než běžný sedan, což není náhoda - tohle auto bylo stavěné pro jízdu. A když už jsme u toho, sedněte si dovnitř. Všechno je tak nějak na svém místě, materiály příjemné na dotek, sedačky jako křesla v obýváku. I po dlouhé cestě vystoupíte svěží. Není divu, že tento model nasměroval celý Peugeot k vytříbenějšímu stylu. Dodnes potkáte spoustu čtyřistasedmiček na silnicích, a pořád vypadají skvěle.

Motory a převodovky

Peugeot 407 přišel na trh s pestrou paletou motorů, od úsporných benzínových až po výkonné naftové varianty. Z benzínových verzí jste si mohli vybrat mezi základními čtyřválci 1.8i a 2.0i, nebo sáhnout po silnějších šestiválcích 2.9 V6 a 3.0 V6. Naftová nabídka začínala úspornými motory 1.6 HDi a 2.0 HDi, pokračovala přes 2.2 HDi až k působivému 2.7 HDi. Pomyslnou třešničkou na dortu byl pak mohutný naftový šestiválec 3.0 HDi, který nabízel ohromujících 177 kW.

Peugeot 407 nabízel několik možností, jak přenést výkon na kola. Základem byla pětistupňová nebo šestistupňová manuální převodovka, ale kdo preferoval pohodlí, mohl sáhnout po automatu. Benzínové motory spolupracovaly se čtyřstupňovým automatem, zatímco vybrané naftové verze dostaly modernější šestistupňovou automatickou převodovku. Díky bohaté nabídce pohonných jednotek a převodovek si každý řidič přišel na své - ať už toužil po sportovním zážitku nebo klidné, úsporné jízdě.

Jízdní vlastnosti a ovladatelnost

Peugeot 407 patří mezi auta, ve kterých se budete cítit jako v bavlnce. Na silnici je stabilní jako skála a jízda v něm je radost. Za to vděčí hlavně propracovanému podvozku - vpředu najdete osvědčenou nápravu McPherson, vzadu pak důmyslné víceprvkové zavěšení. Díky tomu sedí na silnici jako přibitý a poslouchá na slovo. V zatáčkách se s ním nemusíte bát přitlačit na pilu, přitom ale krásně žehlí nerovnosti. Volant máte v ruce jako prodlouženou paži - cítíte každý detail vozovky, ale není to nepříjemné. Čtyřistasedmička je prostě parťák do nepohody, se kterým zvládnete bez problémů každodenní dojíždění i delší výlety. Je to takové pohodlné auto pro každý den, které vás nikdy nezradí.

Srovnání Peugeot 407 s konkurencí
Vlastnost Peugeot 407 Konkurent 1 (např. Škoda Octavia II)
Rok výroby 2004-2010 2004-2013
Karoserie Sedan, Coupé, SW (kombi) Sedan, Combi
Motorizace (benzín) 1.8 - 2.9 V6 1.4 - 2.0 TFSI

Interiér a výbava

Když nastoupíte do Peugeotu 407, hned vás zaujme velkorysý a pohodlný interiér. Všude, kam sáhnete, najdete příjemné materiály - od měkkých plastů až po stylové látkové nebo kožené potahy, které vozu dodávají nádech luxusu. Sedačky jsou skvěle vytvarované, takže i po několika hodinách jízdy vystoupíte svěží. Díky všestrannému nastavení si každý řidič najde tu správnou pozici za volantem. Palubní deska je udělána jednoduše a prakticky - všechny budíky jsou dobře čitelné a ovládací prvky máte hned po ruce, kde je čekáte. V zadní části vozu si pohodlně sednou i vyšší cestující, mají dost místa na nohy i nad hlavou. Do kufru se vejde 407 litrů, což bohatě stačí na rodinné nákupy nebo dovolenou. Co se týče výbavy, záleží na konkrétní verzi, ale už v základu dostanete klimatizaci, rádio s CD, elektrická okna a zrcátka nebo palubní počítač. Pokud sáhnete po vyšší výbavě, můžete mít třeba automatickou klimatizaci, navigaci, parkovací čidla, tempomat nebo kožené sedačky.

Peugeot 407, to je jako když se francouzský šarm potká s německou precizností. Výsledek? Elegantní a spolehlivý vůz, který vás nikdy nenechá na holičkách.

Zdeněk Kovář

Bezpečnost a spolehlivost

Peugeotka čtyřistasedmička prošla v roce 2004 náročnými bezpečnostními testy Euro NCAP a vybojovala si nejvyšší možné ohodnocení - plných pět hvězdiček za ochranu posádky. Tohle skvělé skóre jasně ukazuje, že Peugeot při vývoji téhle káry opravdu myslel na bezpečnost. Do auta nacpali všechno možné - od espéčka přes abéesku až po systém rozdělování brzdné síly. Všechny tyhle vychytávky spolu krásně spolupracují a pomáhají řidiči zvládnout auto i v prekérních situacích. Ale nejde jen o elektroniku - celá karoserie je promyšleně navržená tak, aby v případě bouračky co nejvíc ochránila posádku. Přední i zadní část se při nárazu řízeně deformuje a pohlcuje energii, takže lidi uvnitř dostanou co nejmenší ránu. A kdyby přece jen došlo na nejhorší, jsou tu ještě airbagy všude, kam se podíváte - vpředu, po stranách i u hlavy. Prostě bezpečnost na prvním místě.

Dostupnost a cena na trhu ojetin

Peugeot 407 je stále oblíbený francouzský krasavec, který si získal srdce mnoha řidičů. Na bazarech najdete spoustu různých verzí, od benzínů až po diesely. Vybírat můžete z klasického sedanu, sportovního kupé nebo prostorného kombi SW. Cenově je docela dostupný, ty nejlevnější kousky seženete už od padesáti tisíc, ale za pěkný kousek s dobrou výbavou si budete muset připlatit. Z motorů vám doporučím hlavně naftové varianty 1.6 HDI a 2.0 HDI - jsou úsporné a vydrží hodně. Jen nezapomeňte, že starší auta už mají něco za sebou, takže před koupí rozhodně zajeďte na důkladnou kontrolu do servisu.

Publikováno: 11. 04. 2025

Kategorie: technologie